Fellägen och dörröppningstjänster

Felanmälningar

I icke-brådskande fellägen görs felanmälan med servicebolagets felanmälningsblankett

Undantag: Jorddammsvägen 5. Felanmälningarna görs till Fastighetsservice Alamaa Oy.
I icke-brådskande fellägen görs felanmälan via e-post: huolto@kiinteistopalvelualamaa.fi
Telefon 045 277 6601.

Anvisningar för elektronisk felanmälning

Hyresgästens elektroniska felanmälan sparas direkt i fastighetsförvaltningsprogrammet därifrån arbetena fördelas till olika aktörer. Skriv in ett fel per anmälan så att anmälningarna kan styras till rätt instans. Gör vid behov flera anmälningar. 

Identifiera och beskriv felet och var felet finns så noggrant som möjligt. Bifoga även en bild eller bilder till din anmälan om det är möjligt. Vi ber dig försäkra att din kontaktinformation är korrekt när du lämnar in felanmälan. Meddela även om husdjur. När du gör anmälan kan du välja om servicebolaget får gå in med huvudnyckeln, vilket försnabbar reparationen eller välja om servicebolaget ska ta kontakt för att komma överens om en besökstid.

Reparationstiden för icke-brådskande arbeten är ca 3–5 vardagar, skador som kräver större reparationer meddelas separat från fall till fall. 

Om servicebolaget inte tagit kontakt med dig inom 3 vardagar gällande icke-brådskande fellägen ber vi dig ta kontakt med servicebolaget per telefon. 

Brådskande felanmälningar 24/7

Ring: 020 750 5300
Tapiolan Lämpö Oy

*Undantag: Jorddammsvägen 5 servicebegäran görs per telefon
Fastighetsservicen Alamaa Oy:
045 277 6601

Dörröppningstjänst

Om du låser ut dig ur din bostad öppnar Securitas dörren åt dig alla dagar och tider på dygnet mot en dörröppningsavgift.

Om du bor i AUS bostad* och låser ut dig, ring Securitas journummer 0600 13513. Samtalet kostar 8,21 cent/samtal +pvm/mpm.

*Undantag:  Dörröppningstjänsten för Jorddammsvägen 5 sköts av Fastighetsservicen Alamaa Oy:
045 277 6601.

Dörröppningstjänst Felmeddelande
Bostads­ansökan